sobota, 5 grudnia 2015

Prawie idealnie

Genialny pomysł na ciasto, mało czasochłonne, a efekt niesamowity. No, jedynym minusem była moja słabo ubita śmietana kokosowa, ale to już niestety wina mleczka kokosowego.. Tego w Rossmanie już nie kupię, bo trochę się zawiodłam. Jeśli ktoś już robił kokosową bitą śmietanę, mógłby mi polecić, jakiego mleczka użyć? ;) 



SKŁADNIKI (forma 24 cm):

na spód:
2 łyżki masła orzechowego (ok. 40 g)
10 namoczonych daktyli
15 łyżek płatków owsianych
2 łyżki mąki gryczanej
ok. 5-7 łyżek wody

na masę dyniową:
1,5 szklanki kaszy jaglanej
2 szklanki puree dyniowego
8-10 łyżek ksylitolu/erytrolu/cukru/innego słodzidła*
4 łyżki mleczka kokosowego/innego mleka roślinnego
sok z 1 pomarańczy
1/2 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki imbiru

na kokosową bitą śmietanę:
1 puszka mocno schłodzonego mleczka kokosowego
1 łyżka cukru pudru

dodatkowo:
posiekana gorzka czekolada

*ilość dopasować do własnych preferencji ;)

WYKONANIE:
1.Wszystkie składniki na spód dokładnie blendujemy, a następnie zagniatamy ciasto, tak żeby było elastyczne, ale nie lepiło się do rąk. Wyklejamy spód formy wyłożonej papierem do pieczenia,
2. Kaszę jaglaną gotujemy tak, aby była bardzo miękka. Następnie miksujemy ze wszystkimi pozostałymi składnikami i wylewamy na przygotowany wcześniej spód. 
3. Całość pieczemy w 180 stopniach przez około 50 minut. Ciasto studzimy - musi być całkowicie zimne. 
4. Bierzemy stałą część mleczka kokosowego po schłodzeniu i ubijamy je na sztywną pianę, dodając cukier puder. Wykładamy na ostudzone ciasto i posypujemy gorzką czekoladą.


13 komentarze:

  1. No niee, no nie.... czemu to ciasto tak pięknie wygląda! I te zdjęcia <3 Moje preferencje co do mleczek znasz - co do tego z rossmana miałam identyczny przypadek :D Ej, trzy razy przewijałam posta do góry, bo te zdjęcia takie ładne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie grają tutaj te kolory. A w smaku jestem pewna, że prezentuje się równie dobrze jak i w wyglądzie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty to już mistrzem jesteś z tymi wegańskimi słodkościami! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ludzie nawet nieświadomie wywierają na nas presję, niestety ;/
    A co do ciasto to...no po prostu genialne jest. Muszę odpalić piekarnik na moje ostatnie dynie w tym sezonie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. I tak wygląda apetycznie! Mimo tego, że kokosa nie lubię - to możliwe, że spróbowałabym Twojego ciacha, gdybym miała okazję! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ciacho kusi jak nie wiem, zresztą wiesz sama jak lubicie mnie dręczyć :D wygląda wspaniale! i mam nadzieję, że kiedyś takim będziemy się razem zajadać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wpraszam się na kawałek! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam na mojego bloga :D
    Jestem nowa :P
    http://notskinnyhappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. prawie? chyba mega hiper idealne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasia, to ostatnie zdjęcie <3
    Tam są naprawdę 2 szklanki suchej jaglanej? Bo mi nie wygląda, więc wolę się dopytać - cóż, może się zbliży i jagielnik do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze, że czuwasz, miało być 1,5 szklanki :)
      i dziękuję :*

      Usuń
  11. Twoje przepisy na ciasta są cuuudowne :D właśnie piekłam tofurnik dyniowy z Twojego przepisu i był rewelacyjny, naprawdę smak obłędny, no i ten Twój sprawdzony spód też <3

    OdpowiedzUsuń