sobota, 31 października 2015

Wegański 'ser'

Wegański 'ser', który podbija internety!
Na początku byłam dość sceptycznie nastawiona, no bo halo, ser z.. ziemniaka? Jak to jest w ogóle możliwe? Jednak weganie gotowi są znaleźć substytuty dosłownie wszystkiego i tak jak wszelkiego rodzaju sojowe parówki i wędliny raczej mnie odstraszają, tak ten 'ser' jest po prostu idealnym dipem, który 100% sprawdza się w połączeniu z np. pieczonymi warzywami albo jako sos do quesadilli. Poza tym można nim smarować kanapki albo po prostu jeść go łyżkami, bo jest naprawdę mega smaczny. Po więcej szczegółów zapraszam do źródła, czyli na bloga Wegan Nerd
A przepis wraz z moimi modyfikacjami niżej!

Wegański ser/sos serowy z ziemniaka i marchwi

SKŁADNIKI:
2 duże ziemniaki
1 średnia marchewka
2 łyżki płatków drożdżowych
4 łyżki wody
1-2 łyżki oleju
1 łyżeczka wędzonej papryki w proszku
1/2 ząbku czosnku

opcjonalnie: chilli, słodka papryka w proszku

WYKONANIE:
1. Marchewkę i ziemniaki gotujemy w delikatnie osolonej wodzie do miękkości, a następnie odcedzamy je.
2. Przekładamy ugotowane warzywa do misy blendera, dodajemy pozostałe składniki i blendujemy.
3. Przechowujemy w lodówce do 2-3 dni - jeśli wcześniej nie zniknie ;)

14 komentarze:

  1. I tak Twój blog jest bardzo dopracowany, może do świąt wyklaruje Ci się jakaś jaśniejsza idea ;) a zanim spróbowałam tego sera myślałam, że to jakaś niedobra ciapa, ale ciekawość nie dała za wygraną. Przewiduję ten ser na blogerskie mikołajki :3 a następnym razem u mnie w domu ser wg Kasi <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Niejednokrotnie widziałam już ten ser z ziemniaka i bardzo mnie zaintrygował. Co prawda nie jestem weganką, ale takie rzeczy to ja chętnie próbuję i myślę, że to na pewno też spróbuje. Bardzo możliwe, że właśnie z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To właśnie jest ostatnie ogniwo, które ma mnie przybliżać do poczynienia tegoż sera - zamawiam płatki drożdżowe i montuję (dwa wory marchwi i kartofli to ułatwiają), ale obowiązkowo dodam cebulę, bez niej o nie nie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. No to chyba muszę mu dać szansę na podbój mojego podniebienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudeńko, muszę się zabrać za zrobienie takiego sera :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje zdjęcia i rekomendacja zdecydowanie skusiły mnie by popełnić wegański ser ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurczę, to musi być genialne. :D Wie ktoś, jaki sklep oferuje stacjonarnie płatki drożdżowe? Jeszcze się chyba nie spotkałam. :D Czy muszę zamawiać? ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zajrzeć do jakichś eko sklepów, bo żadna z popularnych sieciówek nie ma w ofercie płatków drożdżowych. A jakbyś chciała zamówić to można np. ze strony badapak.pl :)

      Usuń
  8. Widziałam ten ser już w Internetach i też mnie zaintrygował - jak tylko zaopatrzę się znów w płatki drożdżowe, to zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie Twój blog jest niesamowity, idealny no! Wszystkie przepisy tak dopracowane, zdjęcia nieziemskie, ale jeśli chcesz coś zmienić to śmiało, na pewno wszystkim się spodoba ;D
    Jeszcze nie widziałam tego sera, ale jestem ciekawa jak to smakuje. No bo jak to, wegański ser? ;o XD

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciagle go gdzieś widze, prześladuje mnie jak fatum :D To chyba znak że w końcu muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu zrobić, bo mam wrażenie, że widzę go teraz na każdym blogu :D

    OdpowiedzUsuń