sobota, 24 października 2015

Kasza gryczana na obiad

Obiad w 20 minut, bo przecież komu chce się dłużej stać przy garach - zwłaszcza jak stosik zadań z fizyki czeka. Ale tak krótki czas przygotowania wcale nie odjął temu daniu smaku ;)

Dyniowa kasza gryczana z jarmużem, marchewką i groszkiem

SKŁADNIKI (na 1 porcję):
80-100 g kaszy gryczanej (nie w woreczku)
2 łyżki dyniowego puree
1/2 łyżeczki garam masala
1 łyżka tahini
2 duże garści jarmużu
1-2 marchewki
2 garści mrożonego groszku
1 łyżeczka oleju kokosowego
1 łyżka sosu sojowego
sezam

WYKONANIE:
Kaszę gryczaną gotujemy na wodzie z dyniowym puree, garam masala i tahini przez około 15-20 minut, uważając, żeby się nie przypaliła. Jarmuż, pokrojoną marchewkę, rozmrożony groszek smażymy na oleju kokosowym. Dodajemy kaszę gryczaną i sos sojowy, mieszamy całość. Podajemy z sezamem.

9 komentarze:

  1. Akurat zaprzeczę: jak stosik zadań czeka, to właśnie wtedy doliero doceniam stanie przy garach :D ale zwykle obiady w 20 minut jednak wygrywają. Ja nic nie będę mówić, ale na tym talerzu znalazłam dokładnie moje ulubione warzywa i sezam - ależ trafiłaś, mamy podobne smaki :) o tak, czerpanie z każdej chwili to trudna sztuka, jednak dająca wiele, kiedt wreszcie uda się ją opanować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pełen kolorów i smaków danie! a przy tym pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi się taki szybki przepis przyda, gdy wpadam na 2 godzinne obiadowe okienko do domu. Smakowicie. :)
    Ach, przypomniałaś mi o lekcjach polskiego u mnie w szkole. Też mieliśmy dwie z rzędu, ale dzięki fajnym osobom po moich obu stronach jakoś tak szybko leciało...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie proste dania obiadowe. Właśnie w tygodniu bardzo mi zależy na czasie, ale to nie znaczy, że ma być niesmacznie :) Choć przyznam, że jeszcze nie dodawałam puree do kaszy na wytrawnie. Oczywiście do wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurczę prezentuje się świetnie, po oglądaniu takich zdjęć robię się głodna, a ledwo co skończyłam śniadanie. :DD

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwie godziny polskiego po rząd mam w każdy czwartek i wiem jakie to ciężkie XD I feel u bro :( :D
    Obiad bardzo w moim guście! Ostatnio próbuję się przekonać do groszku...

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham takie obiady, proste i najlepsze w smaku! <3
    czerp z każdego dnia ile się da kochana! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha właśnie, szczególnie jak taki stosik zadań czeka ;) Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kaszę gryczaną, więc z miłą chęcią zjadłabym ją na obiad :)

    OdpowiedzUsuń