środa, 9 września 2015

Zupa z dyni

Na dworze coraz zimniej, więc coraz częściej sięgam po rozgrzewające i aromatyczne potrawy. Jedną z nich jest właśnie ta zupa krem z dyni - i tak jak generalnie za zupami nie przepadam, tak ta bardzo przypadła mi do gustu :)

Zupa dyniowe
Pumpkin soup

SKŁADNIKI (na 2 porcje):
1 mała cebula
1 łyżka oleju kokosowego
1/2 łyżeczki papryki wędzonej
1/4 łyżeczki ostrej papryki
szczypta soli
kawałek imbiru ok. 2 cm
4 łyżki tahini
4 szklanki puree dyniowego
1/2 szklanki mleczka kokosowego
1/2 szklanki wody

WYKONANIE:
Cebulę należy posiekać. Następnie smażymy ją na oleju kokosowym wraz z papryką wędzoną, ostrą, solą i startym imbirem. Dodajemy puree dyniowe, tahini, mleczko kokosowe i wodę. Gotujemy przez około 5-8 minut. Blendujemy całość na gładki krem i podajemy z tahini i ostrą papryką.

16 komentarze:

  1. ja właśnie też fanką zup nie jestem, ale kremy, a tym bardziej dyniowe ubóstwiam wręcz! <3
    kuruj się, bo jak gromadka wpadnie to musisz być pełna sił! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ją! Jesienny no.1 wśród zup :) Kuruj się :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupkę z dyni, a ta wyglada pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Serce krwawi mi na samą myśl o 19 września ;(
    Zupa PYSZNA, akurat mam puree z dyni, więc coś wykombinuję. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie przygotuj wszystko (lodówka, zamrażalnik i te sprawy :P) - banda uskuteczni efektowny najazd! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. zupa dyniowa to zdecydowany numer jeden wśród zup według mnie :D muszę koniecznie spróbować takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zakochana w kremie dyniowym - aromatyczne przyprawy i jestem w niebie <3 szczególnie na jesień...

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie gromadka a cały tabun będzie :D i ja osobiście na taką zupę liczę! :D Taka po prostu nie może nie przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdej jesieni na stole powinna gościć zupa z dyni. Takie jedzeniowe must have xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale za mną chodzi taka zupka :3 Jak dorwę dynię to na pewno spróbuję!


    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dyniowo-kokosowa zupa, mmm! Co za smakołyki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. jesienne kulinarne must make(?) - zupa z dyni, jedna z nielicznych które lubię ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kulinarny must have, ja już w tym roku robiłam :)

    OdpowiedzUsuń