niedziela, 2 sierpnia 2015

Warzywne curry

Nie jadłam curry od kilku lat, więc kiedy kupiłam mleczko kokosowe, od razu wiedziałam, co przygotuję. 
No i chyba nie muszę mówić, że zasmakowało.. robiłam już kilka wersji, ale ta na razie najbardziej mi zasmakowała - i nie kierujcie się tym, że nie widać tego charakterystycznego sosu na zdjęciach, bo to kwestia a) głębokiej miski, b) dużej ilości warzyw ;)

Warzywne curry
Vegetable curry

SKŁADNIKI:
1/2 cebuli
1 łyżeczka oleju kokosowego
marchew
1/2 słoiczka pędów bambusa
garść zielonej fasoli
jarmuż
6 łyżek mleczka kokosowego + trochę wody (kilka łyżek)
1 łyżeczka czerwonej pasty curry Tao tao (super skład ;))
ryż brązowy
pietruszka

WYKONANIE:
Fasolę podgotowujemy - musi być miękka. Cebulę obieramy, siekamy i smażymy na oleju kokosowym. Dodajemy pokrojoną marchew, fasolę, pędy bambusa, jarmuż i czerwoną pastę curry, zalewamy mleczkiem kokosowym i wodą. Dusimy warzywa przez około 6-7 minut, w razie potrzeby dodając trochę wody. Podajemy z ryżem i posiekaną pietruszką,


10 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkie wariacje curry i to, że można z nim tak kombinować :D
    Ja też muszę się w końcu na taki wybrać, bo zbieram się, zbieram i coś wybrać się nie mogę :P

    OdpowiedzUsuń
  2. na targu śniadaniowym już byłam.. też to dla mnie drugi koniec Poznania, ale warto było ;) choć te ceny mnie trochę przeraziły, ale raz na jakiś czas..

    OdpowiedzUsuń
  3. też uwielbiam curry! ten smak jest nie do zastąpienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione danie - zwłaszcza jesienią, bo świetne rozgrzewa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kiedyś za egzotyczną kuchnią nie przepadałam, ale może to kwestia kucharza, bo z chwilą z kiedy sama zaczęłam eksperymentować z tego typu potrawami, bardzo chętnie wsuwam się w pochmurne, dni, kiedy nie mam ochoty na bardziej "chłodne" warzywa. A z tymi targami śniadaniowymi to ciekawa sprawa, myślę, że kiedyś sama wybiorę się na tego typu imprezę, bo chyba można się tam nieźle bawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie mam mleczko kokosowe w lodówce - będzie curry!
    Szkoda, że w Rzeszowie nie ma takich targów..

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, uwielbiam curry. Koniecznie muszę zrobić ten przepis, idealny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Curry to jedna z moich ulubionych potraw, koniecznie z mlekiem kokosowym <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam curry, więc to danie idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń