środa, 22 lipca 2015

Vegan spring rolls

Obiecałam jakąś ciekawszą potrawę, więc z dumą prezentuję najprostsze i zarazem najlepsze rollsy w ostatnim czasie. Cała magia tkwi w sosie, także nie ważcie się go pominąć! ;)

Spring rollsy z makaronem, warzywami i sosem orzechowym
Spring rolls filled with rice pasta, raw vegetables and peanut sauce

SKŁADNIKI:
na rollsy:
opakowanie papieru ryżowego (12 sztuk)
100 g makaronu ryżowego
5-6 marchewek
5-6 rzodkiewek
3 ogórki
listki mięty
sezam

na sos:
2 duże łyżki masła orzechowego
3 łyżki sosu sojowego
1 łyżka soku z limonki
2 łyżki syropu klonowego
1 ząbek czosnku
1 łyżka startego świeżego imbiru
1-2 łyżki wody

WYKONANIE:
Składniki na sos blendujemy. Makaron ryżowy gotujemy wg instrukcji na opakowaniu, a warzywa kroimy w słupki. Papier ryżowy zwilżamy ciepłą wodą, na środku układamy warzywa i makaron, a następnie zwijamy rollsy, uważając, żeby nie rozerwać papieru. Podajemy z sosem i sezamem,


12 komentarze:

  1. Siedzenie w domu jest strasznie przytłaczające :/

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam spring rollsy, ale zawsze psuję papier przy zawijaniu :/ Twoje wyszły śliczne, aż ślinka cieknie!

    http://theplateofblackdog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak, taka nuda w domu jest straszna! Dobrze, że mnie wszędzie nosi i ciągle gdzieś wybywam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne zdjęcia, genialny opis, genialny przepis, genialne potrawa <3

    OdpowiedzUsuń
  5. mam to samo, im dłużej samej w domu tym gorzej - mam wrażenie, że jestem stworzona do tego, by ciągle coś robić i podróżować - nie znoszę siedzenia i nicnierobienia.... :D
    ten sos musi być obłędny, nie mówiąc już o sajgonkach! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Lekkie i pyszne :) A ten sos <3 Do spring rollsów jest super. Uwielbiam też taki na bazie tahini :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łał! Tak się zastanawiałem, co się upycha do spring rolls'ów (prócz warzyw, of course), może zrobię nawet własne ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Smacznie, lekko i wegańsko - czego chcieć więcej? ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo, mam w domu akurat papier ryżowy. ;)
    http://kikidietetycznie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam to! Miałam tak tydzień temu i baardzo tęskniłam za wszystkimi, ale później będzie jeszcze przyjemniej spędzać z nimi czas.
    A co do dania to zrobię, nie powiem, że jakoś niedługo, bo po takie produkty to większa wyprawa, ale na pewno zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje spring-rolls'y czekają na swoją kolej. Ale papier ryzowy już mam, więc jestem na dobrej drodze do ich finalnego zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń