piątek, 17 lipca 2015

Pieczone warzywa

Coś, na co miałam ochotę od dłuższego czasu. Pieczone warzywa to banał nad banałami, ale ten sos.. zróbcie, a nie pożałujecie - dzięki niemu cała potrawa jest dużo bardziej sycąca ;)

Pieczone warzywa z sosem z nerkowców
Roasted vegetables with cashew sauce

SKŁADNIKI:
na warzywa:
4 marchewki
3 garście fasolki szparagowej
1/2 kalafiora
1 łyżka oleju kokosowego
szczypta słodkiej i ostrej papryczki
szczypta soli

na sos:
1 duża łyżka masła z nerkowców
2 łyżki wody
1 łyżeczka soku z cytryny
listki oregano i bazylii

WYKONANIE:
Marchewki obieramy, wszystkie warzywa myjemy i kroimy w mniejsze kawałki. Mieszamy je z olejem kokosowym, słodką i ostrą papryczką i szczyptą soli. Pieczemy około 30 minut w 200 stopniach.

Składniki na sos miksujemy (oprócz listków oregano i bazylii, które siekamy i na końcu dodajemy do sosu). Powinien być on dość gęsty, dlatego najlepiej dać najpierw 1 łyżkę wody, a najwyżej potem dodać drugą czy nawet trzecią.

12 komentarze:

  1. Pyycha!

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczone warzywa to hit i u mnie! Ciągle się nimi zajadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham pieczone warzywa, zresztą można to wywnioskować po wpisach u mnie :D nawet dziś na obiad zaserwuję ;) a takie sosy z orzechów pasują do nich idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy pieką ostatnio warzywa. Muszę dzisiaj też takie zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu upiec fasolkę szparagową. Niedawno się do niej dopiero przekonałam i próbuję jej w różnych odsłonach. Resztę warzyw znam i lubię z piekarnika. Myślę jednak, że ten sos faktycznie robi niezłą furorę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia - wiem, nie błyszczę w tym momencie oryginalną uwagą, ale musiałam :)
    Uwielbiam takie dania - prostota ponad wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ty wiesz, mam u siebie cztery wielkie kalafiory i już z wiadomością o ich obecności podjąłem decyzję o pieczeniu - let them burn! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam pieczone warzywa :) ja też mam swoje krzaczki, mają tylko jedną wadę - trzeba ciągle biegać z wężem ogrodowym i podlewać ;)

    http://theplateofblackdog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Obstawiałam sos z tahini, ale taki z nerkowcami wydaje się być równie dobrą opcją :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pieczone warzywa są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń