wtorek, 28 lipca 2015

Najlepsze ciastka bez jaj (i mąki)

Od dłuższego czasu szukam prostego przepisu na ciastka, który nie wymagałby ode mnie brudzenia więcej niż jednej miski. Po trzecim podejściu udało się i z dumą prezentuję moje maleństwa.

Bananowe ciastka owsiane z migdałami i rodzynkami
Banana oat cookies with almonds and raisins

SKŁADNIKI (na 20 małych ciastek):
1 szklanka płatków owsianych
2 banany
2 łyżki oleju kokosowego (w płynnej formie)
2 łyżki kremu daktylowego (można zastąpić syropem z agawy/w wersji niewegańskiej miodem)
2 łyżki otrąb owsianych
garść migdałów
garść rodzynek

WYKONANIE:
Banany rozgniatamy, migdały i rodzynki siekamy. Wszystkie składniki dokładnie łączymy. Formujemy ciastka w dłoni. Pieczemy około 15-20 minut (u mnie 17 minut) w 180 stopniach.

27 komentarze:

  1. Chrupiące czy bardziej miękkie? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jak kupię w biedrze olej kokosowy, to chyba spróbuję zrobić :D
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis on point bo akurat zastanawiam się co jutro zabrać ze sobą na te kilka woodstockowych dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A podałby ktoś linka do tej konwersacji?
    Dzisiaj robię te ciasteczka! <3

    http://cosilywhitekitchen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne maleństwa :) W weekend odpalam piekarnik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie na jeden kęs najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie maleństwa <3 Ponawiam pytanie z góry: da się jakoś wkraść do tej konwersacji na facebooku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aa przepraszam, że nie odpowiedziałam, ale po prostu od razu dodałam zuzę do konwersacji - znajdź mnie na fb (Kasia Stefaniak) i dodaj do znajomych, to wtedy dodam cię do konwersacji :D

      Usuń
    2. Kurczę, facebook nie chce mi Cię pokazać, albo ja nie umiem Cię rozpoznać, bo jest wiele Kasi Stefaniak ;) Wysyłam Ci link do mojego profilu fb na maila podanego na Twojej stronie "O mnie" :)

      Usuń
    3. nie ma to jak popularne nazwisko xd
      już wysłałam zaproszenie :)

      Usuń
    4. Dziękuję i zaakceptowane :)

      Usuń
  8. Przepis taki prosty, a taki świetny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak chrupiące to zrobię :D

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie chrupiące, domowe owsiane ciacha! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Proooszę dzień wcześniej albo później :( 22 sierpnia będę nieżywa bo to moja 18stka :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam te ciasteczka <3
    Mogę się dołączyć do konwersacji? :D przed chwilą pozwoliłam sobie dodać Cię do znajomych na fb :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O, moja babcia robi podobne bananowo-owsiane ciacha (które niekiedy znikają z lodówki w tajemniczych okolicznościach [*]), z tym że zamiast oleju lądują pestki, i zamiast kremu daktylowego - daktyle :D
    Jeśli mogę sobie na tę zuchwałość pozwolić, to dodaję Cię do znajomych na fejsie (wreszcie jakaś aktywność tam!) ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. już sobie wyobrażam ich smak *_*

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię bananowe ciasteczka owsiane, więc może kiedyś wypróbuję Twoją wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak chrupiące i bananowe to do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Taki mały nakład pracy a takie pyszne efekty! Wieki ciastek nie robiłam! Muszę to nadrobic ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow. Są urocze i pewnie doskonałe w smaku :)

    OdpowiedzUsuń