piątek, 24 lipca 2015

Hummus buraczany

Odkrycie ostatnich dni - burak. 
Znienawidzone warzywo od x lat, widząc je, zawsze się krzywiłam. A teraz jakbym dostała olśnienia. Burak w hummusie, burak w sałatce, surowy burak.. po prostu burak w każdej postaci. Tak więc nawet jeśli za czymś teraz nie przepadacie, nie traćcie nadziei. Kubki smakowe potrafią zmienić się o 180 stopni w ciągu zaledwie kilku lat ;)

Hummus buraczany
Beetroot hummus

SKŁADNIKI:
200 g suchej ciecierzycy
2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 ugotowane/upieczone buraki
4 łyżki tahini
1 łyżka soku z cytryny
sól
pieprz
ewentualnie: trochę wody

WYKONANIE:
Ciecierzycę zalewamy na noc zimną wodą i dodajemy łyżeczkę sody.
Następnego dnia odcedzamy ją, przepłukujemy i ponownie zalewamy wodą z łyżeczką sody. Gotujemy przez około 40 minut (ciecierzyca musi być bardzo miękka), a następnie opłukujemy i blendujemy z pozostałymi składnikami. Jeśli hummus będzie za gęsty, dolewamy trochę wody. Podajemy np. z natką pietruszki.

9 komentarze:

  1. Cudne zdjęcia! :3
    http://tostzdzemem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jestem zakochana w buraku po uszy! Hummus buraczany w planach był od dawna, ale chyba dopiero dziś mnie zmotywowałaś na maksa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. haha, no tak polskie standardy... bez komentarza :D
    ja też kiedyś fanka buraków nie byłam, a teraz to co chwilę bym jadła! hummus buraczany już próbowałam, cudeńko! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Gra tajemnic - bardzo fajny film!
    Widzę, że ostatnio więcej u Ciebie obiadowych przepisów. W sumie tak jak u mnie, piąteczka! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bierz ze sobą do szpitala hummus :D Buraczany po pobraniu krwi będzie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat buraczany już kiedyś robiłam, z tego co pamiętam pasował do dorsza :P
    No i dobrze, że coś się dzieje. I widzisz, wszędzie można znaleźć zaletę, nawet w szpitalu ;)

    http://theplateofblackdog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha, wiedziałem, że nadejdzie ten dzień, kiedy pokochasz buraka! ;D
    Na temat jedzenia (a raczej jego braku) w szpitalach szkoda się wypowiadać. Minuta ciszy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam buraka, uwielbiam hummus - razem jeszcze nie łączyłam, ale smakuje na pewno fantastycznie ;) No i ten kolor, nie można przejść koło niego niezauważenie !

    OdpowiedzUsuń