sobota, 25 lipca 2015

Bez obaw

Bałam się wegańskich pancakes - bo przecież jak mam usmażyć cokolwiek bez jajka?
Okazało się jednak, że te bezjajeczne placki dużo lepiej odchodzą od patelni niż tradycyjne ;)

Pełnoziarniste pancakes
Wholewheat pancakes

SKŁADNIKI:
5 łyżek mąki pełnoziarnistej
1 łyżka zmielonych płatków owsianych
1 łyżka siemienia lnianego
2 łyżki + 1/5 szklanki wody
1 łyżka syropu z agawy
1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka oleju kokosowego

WYKONANIE:
Najpierw robimy tzw. flaxegg - mieszamy siemię lnianę z 2 łyżkami wody i zostawiamy na 3-4 minuty. Następnie dodajemy syrop z agawy, proszek do pieczenia, olej kokosowy i wodę, mieszamy. Przesiewamy mąkę i płatki owsiane, całość miksujemy, żeby nie było grudek. Smażymy na delikatnie rozgrzanej patelni.

18 komentarze:

  1. A tak z innej beczki, co to za krem w słoiku (czyżby daktylowy)? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak daktylowy, z dodatkiem soli <3

      Usuń
  2. Świetne są te placuszki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś zainwestuję w lepszą patelnię niż ta z Biedronki i na pewno wypróbuję ten przepis, bo do każdych moich placuszków automatycznie wbijam jajo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię taki pancakes i pomijam nawet flaxegg - po prostu dodaję zmielone siemię do ciasta i więcej wody, bo jest szybciej :D poza tym chciałabym powiedzieć, że Twoje prezentują się genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie!

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie też myśl o braku jaja zawsze paraliżował, ale powoli (bardzo powoli) przekonuję się, że nie jest ono jednak sklejaczem niezbędnym ;) ...a lody wegańskie czyniłam nie dalej jak tydzień temu!
    i co muszę powiedzieć- chyba musisz przestać komplementować moje zdjęcia, bo Twoje jak widzę już moje prześcigają. pod wielkim wrażeniem jestem, serio!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ewentualnie mogę się zgodzić, że dorównują, ale mowy nie ma, że prześcigają! z tego co widzę, to różnica polega jedynie na.. sprzęcie - miałam szczęście otrzymać w spadku po tacie super aparat, który daje +100 do jakości zdjęcia, ale jak patrzę na twoje kompozycje, aranżacje tła.. serio uwielbiam je ;)

      Usuń
  7. Oj, przypomniałaś mi jak bardzo dawno nie robiłam kremu daktylowego, który do placków nadaje się idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Od dawna planuję wegańskie placki, nie wiem czemu jeszcze się na nie nie odważyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. nie ma się co bać i więcej kombinować z przepisami bez jaj! polecam, wychodzą fantastycznie - tak jak Twoje placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie to taka śmieszna sprawa - bez jajka wychodzą o wiele łatwiej, a nikt w to nie chce uwierzyć XD
    Lody bananowe codziennie - w lato inaczej nie wypada ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi narobiłaś ochoty na te placki, na pewno je zrobię jak tylko będę miała dostęp do swojej kuchni :) to zdjęcie robione od góry ma oczy, plackowy nos i bananowy uśmiech :P

    http://theplateofblackdog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń