sobota, 6 czerwca 2015

Słodki ziemniak

Weekend wegański trwa, więc na obiad.. bataty. 
Po raz pierwszy i na pewno nie ostatni :)

Bataty nadziane kaszą jaglaną, szpinakiem, pomidorami i nerkowcami
Sweet potato filled with millet, cocktail tomatoes and cashews

SKŁADNIKI (2 porcje):
1 duży batat (ok. 500 g)
1/2 szklanki kaszy jaglanej (ok. 80 g)
szpinak (ok. 300 g)
pomidorki koktajlowe
nerkowce
sos sojowy
szczypta cukru trzcinowego
szczypta zmielonej papryczki chili

WYKONANIE:
Batata myjemy, przecinamy na pół i pieczemy w 200 stopniach przez około 50 minut. W tym czasie gotujemy kaszę jaglaną wg instrukcji na opakowaniu, a następnie przyprawiamy ją szczyptą cukru, szczyptą zmielonej papryczki chili oraz sosem sojowym (mniej więcej 1-2 łyżki). Szpinak mrożony wystarczy rozmrozić i delikatnie posolić/popieprzyć, a świeży szpinak należy chwilę poddusić na patelni z łyżeczką oliwy, do momentu gdy liście 'zwiędną'. 
Część wnętrza batata wybieramy łyżką i do tak powstałego wgłębienia wkładamy kaszę, szpinak, pomidorki i nerkowce.

18 komentarze:

  1. chcę tyle truskaweczek. niestety tylko i wyłącznie mogę te z ogrodu, bo przez uczulenie nie ryzykuję z kupnymi

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiej szkoły? Weekend jest :D
    Kocham bataty. W każdej wersji i pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem prawdziwym maniakiem batatów, więc wyobrażam sobie jak genialnie musiało to smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O łał, winszuję pomysłu i bardzo zazdroszczę takiego batata. Nadziewane warzywa mają coś w sobie (hehe xD )

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieczone bataty są taaakie dobre! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Batatowe love, dosłownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękna pogoda jest, wiec trzeba korzystać... Chciałabym odwiedzić Poznań :)
    Świetny pomysł na batata, szczególnie podoba mi sie dodatek nerkowców <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Chcę, oddaj! :) Cudownie wyszedł Tobie ten ziemniak! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej, obczaj to - ja w tym roku już truskawek nie odszypułkowuję - smaczne są dalej w wielkim stopniu, a ile czasu zaoszczędzonego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet próbowałam, ale mimo wszystko szypułki przeszkadzają mi w pełnym delektowaniu się truskawkami :P
      + ten kto obiera ma przywilej podjadania (wiesz, co czwarta truskawka nie trafia już do miski..)

      Usuń
  10. A ja mam tak słaby piekarnik, że o zapiekanym batacie mogę tylko pomarzyć :c

    OdpowiedzUsuń
  11. Tęsknie za batatami, ale jakoś ostatnio o nich ciągle zapominam :D

    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak, ja też zakochałam się w batatach! I pieczone i gotowane są smaczne. Gotowany batat przypomina mi dynię ze smaku :D

    OdpowiedzUsuń