wtorek, 30 czerwca 2015

Ostatnie szparagi?

Nie wiem, czy jeszcze będę miała okazję w tym roku zjeść szparagi, dlatego wykorzystuję ostatni pęczek w najlepszy sposób :)

Risotto ze szparagami i cukinią
Asparagus and zucchini risotto

SKŁADNIKI (na 2 porcje):
120 g ryżu brązowego
1/2 szklanki mleczka kokosowego
2 pęczki szparagów
1/2 cukinii
2 łyżki soku z cytryny
5-6 listków mięty
szczypta kardamonu
sól
pieprz
woda

WYKONANIE:
Ryż brązowy prażymy, a następnie zalewamy 1/2 szklanki wody. Dodajemy mleczko kokosowe, sól, pieprz, kardamon, miętę i sok z cytryny. Dusimy pod przykrywką przez około 30 minut, co jakiś czas dolewając wody (w sumie ok. 1 i 1/2 szklanki). Później dorzucamy pokrojoną cukinię i szparagi, i dusimy przez następne 15 minut.


12 komentarze:

  1. Ja w tym roku szparagów nie pojadłam :( Na ryneczku nie mieli, a w marketach takie paskudy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najmocniej się zgadzam z książkowymi zaległościami - w wakacje się nadrabia tak, jak nigdy!
    Możesz mnie wykląć (i będzie to na pewno zasadne), ale... nie jadłem w tym roku szparagów. Shame on me

    OdpowiedzUsuń
  3. i znów przepiękne ujęcia niczym z kucharskiego majstersztyku! :)
    co do książek - plany molowe mam podobne, z tą różnicą, że w czasie egzaminów i tak sięgałam po nie znacznie częściej niż do naukowych biblii.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie jeszcze w lodówce parę sztuk, ale pewnie to też już te ostatnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No po prostu kocham Twoje zdjęcia!
    A risotto rewelacja, jak ja go dawno nie robiłam! o.O

    OdpowiedzUsuń
  6. Wykorzystałaś je wspaniale ;) Ja wczoraj jadłam szparagi i to chyba już ostatnie :<

    OdpowiedzUsuń
  7. mam kupiła mi ostatni pęczek, więc coś na pewno pokuchcikuje z nimi ;)

    zapraszam:
    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. niestety szparagi się kończą, ale danie pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie mi uświadomiłaś, że prawie w ogóle nie wykorzystałam szparagowego sezonu :c
    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Raz jadłam szparagi, ale nie powaliły mnie swoim smakiem.
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń