czwartek, 14 maja 2015

Owsiany chleb ziarnisty

Dzisiaj pojawiam się z przepisem na chlebek owsiany, który moja mama znalazła na blogu szpilki na siłowni. W sumie to można go porównać z pełnowymiarową owsianką, ale jednak ma to coś z chlebka i praktycznie całkowicie zastąpił u nas kupne pieczywo ;)

Owsiany chleb ziarnisty
Oatmeal bread with seeds

SKŁADNIKI:
1 opakowanie (400 g) płatków owsianych błyskawicznych
3 łyżki oliwy
1 łyżeczka soli
2 szklanki wody
2 łyżki syropu z agawy
2 duże garści słonecznika
2 duże garści pestek dyni
2 garści siemienia lnianego

WYKONANIE:
Wszystko razem mieszamy i wrzucamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawiamy na pół godziny, a następnie pieczemy w 180 stopniach przez około godzinę (ja piekłam 1 godzinę i 10 minut).

21 komentarze:

  1. Ten chlebek jest genialny! Też muszę go zrobić. Ostatnio nie mogę już znaleźć dobrego pieczywa w piekarniach, więc spróbuję upiec coś własnego. A, że to nie jest czasochłonny wypiek, to może spróbuję jeszcze w tym tygodniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zabiorę się jak najszybciej za wypiek tego chlebka! jak owsiany i chrupiący to wprost idealny dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba ten chlebek. Przepis zapisuję i mam nadzieję wykorzystać niebawem. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetny przepis na chleb. Oryginalny, podoba mi się, muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały! <3 nic dodać, nic ująć.

    OdpowiedzUsuń
  6. a najlepsze w takim chlebie jest to, że wystarczy jedna kromka aby poczuć sytość :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prosty, smaczny i domowy <3
    zapraszam:
    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja mama również sama piecze chleb, bo to co jest w sklepach jest straszne

    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam domowe chleby, sama ich jeszcze nie piekę, ale kiedyś mama robiła często i sam zapach był niebiański :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie tak lekcje przepadają, ale ze względu na matury i powiem Ci, że też mi to pasuje :D
    Muszę się zabrać za taki zdrowy chlebek domowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam platkow owsianych,mam tylko otręby owsiane,myslisz ze mozna zamienić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że raczej nie. Możesz ew. spróbować pół na pół płatki owsiane i otręby, ale też niczego nie gwarantuję.

      Usuń
  12. hej,nie dodalas zadnych drozdzy ani proszku do pieczenia, sody? czy to blad w przepisie? jestem zaskoczona :) sprobuje zrobic!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie, wszystko w tym przepisie jest ok - do tego chlebka nie potrzeba ani drozdzy, ani proszku do pieczenia :)
      Powodzenia w pieczeniu!

      Usuń
  13. Kochana w wekend chce robić, czy piekłaś z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam z termoobiegiem, ale wiadomo, że każdy piekarnik trochę inaczej, więc najlepiej sprawdź po godzinie - jeżeli będzie już wyraźnie zarumieniony, to znak że wystarczy :)

      Usuń