czwartek, 9 kwietnia 2015

Vegan brownie

Ostatnio się u mnie w kuchni trochę wegańsko zrobiło.. a to wszystko za sprawą Darii, która tak bardzo zachwalała blog Jadłonomia. Najpierw zrobiłam hummus, później przyszła pora na brownie i dosłownie przepadłam. MUSICIE je zrobić!


SKŁADNIKI (forma 20x12 cm):
1 i 1/2 szklanki ugotowanej ciecierzycy
1/2 szklanki masła orzechowego
1/4 tabliczki gorzkiej czekolady
4 łyżki syropu z agawy
3 łyżki mąki kokosowej
2 łyżki kakao
1/4 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 szklanki wody - opcjonalnie (u mnie masa była zbyt gęsta i blender nie dałby rady, dlatego radzę dodać wody na samym końcu)
skórka z otartej pomarańczy - opcjonalnie

WYKONANIE:
Wszystkie składniki blendujemy na gładką masę i pieczemy ok. 35 minut w 175 stopniach. Ciasto należy zupełnie wystudzić - dodam od siebie, że najlepiej smakuje po spędzeniu w lodówce około 2-3 godzin :)

*Zamiast polewy posiekałam gorzką czekoladę i oprószyłam nią wierzch ciasta przed pieczeniem.

24 komentarze:

  1. piękne zdjęcie! cudowne brownie! zapisane do zrobienia!
    miło jest zobaczyć taką niespodziankę w postaci Twojego wpisu właśnie w tym dniu:) szczęście masz:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czaję się na to brownie i też ostatnio zainteresowałam się kuchnią wegańską :D
    No to życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja trzymam za Ciebie kciuki :D A to ciasto na bank zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Poszlas za ciosem :) hummus robilam, a takie brownie jeszcze przede mna - juz sobie zazdroszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro tak zachwalasz to nie ma opcji, trzeba zrobić! :) I masło orzechowe widzę w składnikach :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam już parę wersji brownie i za każdym razem zakochuję się w tym cieście jeszcze bardziej. Z ciecierzycą jeszcze nie kombinowałam. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam osoby, która nie wiedziałaby o Jadłonomii..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi znajomi chociazby nigdy nie slyszeli o tym blogu - nie wszyscy interesuja sie zdrowym odzywianiem ;)

      Usuń
    2. Pewnie jakby nie dała linka to też by się przyczepiła 👍 pozdrawiam.

      Usuń
  8. Koniecznie muszę spróbować, bo brownie kocham całym sercem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. o mamo! <3 już od dawna planuje je zrobić i koniecznie muszę się zabrać za ten wypiek - uwielbiam takie mocno czekoladowe, gliniaste ciacha :)
    a hummus Marty jest nie do pobicia :)
    miłego popołudnia :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Też sobie kiedyś upatrzyłam ten przepis - zdecydowanie do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie inne może nie istnieć!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku cudo zdecydowanie robie *.*

    OdpowiedzUsuń
  13. zostało jeszcze coś, chociaż okruszki? tak geenialnie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. takie brownie z ciecierzycy, z masłem orzechowym i nutą kokosową... wspaniałe!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Brownie z ciecierzycy! Cudo! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe to ciasto, kilkukrotnie przymierzałam się do zrobienia go. Teraz nic mnie nie powstrzyma ;P

    OdpowiedzUsuń
  17. Tez mam fazę na bycie w 100% vege :D

    https://grapefruitjuicesour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ ono intensywnie czekoladowe! Daaaj kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj tak, Daria ma naprawdę pyszne i śniadania i obiady i wszystko inne ♥ Tylko się inspirować ;)

    OdpowiedzUsuń