sobota, 17 stycznia 2015

Prosty krem słonecznikowy

Jeśli macie trudności z uzyskaniem masła orzechowego o idealnej konsystencji, a znika Wam ono w przeciągu kilku dni - oto opcja dla Was. Dodatek mleka sprawia, że ten krem ma niesamowitą konsystencję, a według mnie ani trochę nie traci na smaku! Jedyny minus - trzeba zjeść w ciągu tygodnia, ale uwierzcie mi, to nie jest żaden problem ;)

 Krem słonecznikowy

SKŁADNIKI:
250 g słonecznika (łuskanego)
około 1/3 szklanki mleka roślinnego
2 łyżki cukru

WYKONANIE:
Słonecznik prażymy na patelni na jasnobrązowy kolor, a następnie go studzimy. 
Blendujemy na masło orzechowe (może mieć taką bardziej stałą konsystencję, jeśli nie chcemy katować blendera ;)), a następnie dodajemy cukier i mleko i ponownie blendujemy aż do uzyskania gładkiego kremu. Przechowujemy w lodówce do 7 dni (ze względu na zawartość mleka).

17 komentarze:

  1. ale świetny pomysł, już przychodzą mi do głowy pomysły na jego wykorzystanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeju jakbym chciała taki kremik jutro w owsiance *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam przyjemność wypróbować i zdecydowanie przypadł mi do gustu. Tylko zamiast cukru dodaję soli ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. kuurcze, szkoda ze nie mam mocniejszego miksera :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł! Robiłam już dwa masła słonecznikowe i nawet nie przyszło mi to do głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki gładki! Cudowny, ale ja jednak wolę zwarte masła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny krem, koniecznie muszę wrzucić słonecznik do blendera :)
    z tego co czytam bardzo przyjemnie mija Ci czas i oby tak stale :* miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  8. za słonecznikiem nie przepadam, ale gdyby tak dodać to mleko do migdałów, nerkowców, macadamii.. ? kupuję! :)
    czekam na pierwszy filmik z tańca:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda, że ja nie mam w czym wybierać jeśli chodzi o atrakcje pozaszkolne...
    Na pewno wykorzystam Twój patent! Wierzę, że nie wytrzyma całego tygodnia! :P

    OdpowiedzUsuń
  10. tak prosty że aż chce się od razu blender wyciągać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O proszę dobra opcja ; ) Dla smakoszy kremu : )

    http://spelniaj-twoje-marzenia.blogspot.com/ : )

    Miłej Niedzieli Życzę ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. koniecznie muszę go zrobić! kusisz nim tak, że nie mam wyjścia:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że można go przechowywać tylko 7 dni :( Chociaż może, jak pojadę do domu i będę miała dostęp do blendera, to zrobię taki kremik z połowy porcji... :) Musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń